سرمایه گذاری یک موسسه ی تحقیقاتی فرانسوی برای تولید پانکراس مصنوعی برای دیابت نوع 1

27 ژوئیه 2015- یک موسسه ی فرانسوی اعلام کرد بروی یک پروژه ی تحقیقاتی پانکراس مصنوعی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1، سرمایه گذاری کرده است.

شرکت CEA-Letiبا شرکت Diabeloopدر پروژه ی  پانکراس مصنوعی حلقه ی بسته ، که پیش از این در طی یک پروژه ی تحقیقاتی سه ساله ابداع شده بود، همکاری خود را آغاز کرد. این پروژه شامل کارآزمایی های بالینی در بیمارستان ها می باشد. در سیستم پانکراس مصنوعی " حلقه ی بسته" مقدار قند خون فرد از طریق یک سنسور و یک کامیپوتر کوچک اندازه گیری و بررسی می شود، سپس دوز انسولین مورد نیاز توسط پمپ به بدن بیمار تحویل داده می شود، در این سیستم یک گوشی هوشمند با یک الگوریتم با سنسور و پمپ مرتبط است.

دراین پروژه ی جدید، شرکت Letiقصد دارد یک آلگوریتم تنظیمی برای سیستم پانکراس مصنوعی تولید نماید. این سیستم علاوه برنظارت بر مقدار قند خون، بر مصرف کربوهیدرات ، فعالیت بدنی و سابقه ی حالات روحی فرد نظارت خواهد داشت.

این سیستم سپس قادر خواهد بود تغییرات لازم در دوز انسولین برای کنترل مقدار قند خون بیمار را درچند ساعت آینده پیش بینی کرده و دوز مناسب انسولین را در ساعات آتی در طول روز در اختیار بدن  بیمار قرار دهد.

مدیر بخش تحقیقات و نیروی انسانی سیستم های بهداشتی و سلامت دیجیتال شرکت Letiمی گوید: همکاری مشترک با Diabeloopموجب موفقیت ما در پروژه  کنونی خواهد شد، همانگونه که در پروژه ی تحقیقاتی قبلی این همکاری موثر بوده است، این کار مشترک ما را به ساخت اولین پانکراس مصنوعی کارآمد نزدیک تر خواهد کرد.

Erik Hunekerمدیرعامل شرکت دیاب لوپ می گوید: کنترل بهتر قند خون، کاهش وقایع  هیپوگلایسمی و کمای مرتبط  با آن و کاهش عوارض ثانویه ی دیابت مانند عوارض چشمی ، کلیوی و قطع عضو هدف ما در ادامه ی این تحقیقات  است.

منبع:

 www.diabetes.co.uk/news/2015/jul/french-partnership-to-develop-artificial-pancreas-for-type-1-diabetes-93457305.html